صفحه اصلیشهنیمفاخر بختیاری

نگاهی به زندگی “شاپور احمدی” ورزشکار پیشکسوت بختیاری

آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز) / سرویس ورزشی / گزارش  زنده یاد "شاپور احمدی" در سال ۱۳۳۶ خورشیدی در خانواده ای مذهبی و انقلابی در نفتون مسجدسلیمان

تصویر: یازدهمین نشست هم اندیشی شهنی به میزبانی تیره بهادروند
رهبر انقلاب:بختیاری‌ها و لُرها به شجاعت و پایداری بر عقائد اسلامی شناخته می‌شوند
استاد و پیشکسوت ورزشی ، روح الله شهنی رئیس کمیته داوران هیات والیبال استان خوزستان شد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز) / سرویس ورزشی / گزارش 

زنده یاد “شاپور احمدی” در سال ۱۳۳۶ خورشیدی در خانواده ای مذهبی و انقلابی در نفتون مسجدسلیمان متولد شد.

شاپور احمدی از ورزشکاران پیشکسوت بختیاری در استان خوزستان و دروازه بان اسبق تیم فوتبال نفتون مسجدسلیمان بود. وی همچنین به پرورش یک نسل از فوتبالیست ها و دروازه بانان پرداخت که از جمله شاگردان وی می توان به “بهزاد شهنی غلامپور” (دروازه بان سابق تیم ملی) و تعدادی از بازیکنان دیگر اشاره کرد. وی اولین مربی بهزاد غلامپور بوده است.

وی در جریان اعتراضات مردمی سالهای ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ علیه استبداد شاهنشاهی، به فعالیت در سطح شهر مسجدسلیمان می پرداخت و پیروان خط امام بود.

وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از فعالان سیاسی و اجتماعی این شهر بود و با حضور داوطلبانه در دفاع مقدس، وظیفه دینی و میهنی خود را در دفاع از اسلام و ایران به انجام رساند.

زنده یاد “شاپور احمدی” در عرصه های مختلف به زادگاهش مسجدسلیمان، منطقه بختیاری و استان خوزستان خدمت نمود و مسولیتهای متعددی را در سه دهه گذشته به عهده داشت.

وی از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ به مدت دو سال در آموزش و پرورش مسجدسلیمان به عنوان معلم پرورشی به فعالیت پرداخت.

سپس از اوایل دهه ۶۰ در شبکه بهداشت شهرستان مسجدسلیمان در واحد مبارزه با مالاریا، مشغول به خدمت شد و در راستای تحقق هدف ریشه کنی مالاریا در مناطق صعب العبور عشایری خدمات ارزنده را به جامعه بختیاری ارائه داد.

بعد از آن، به عنوان کارشناس دارویی بیمارستان ۲۲ بهمن انجام وظیفه نمود و پس از آن بعنوان کارشناس دارویی در موسسه جهاد دانشگاهی مشغول بکار شده و پس از اندکی مدیریت داروخانه شبانه روزی ۱۳ آبان ( وابسته به جهاد دانشگاهی استان) را عهده دار شد.

وی همچنین به عنوان مسئول آموزش دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزیده شد و در این عرصه نیز خدمات ارزنده ای را به جامعه علمی بختیاری و استان خوزستان ارائه نمود. وی در هنگام حادثه منجر به فوت نیز در همین مسئولیت در حال خدمت به جامعه علمی بود.

“شاپور احمدی” در تاریخ ۲۸ اسفند ماه و در حالی که بعنوان مسافر یکی از خودورهای سواری مسافربری از اهواز عازم مسجدسلیمان بود، به علت حادثه رانندگی و مجهز نبودن خودرو مذکور به کمربند ایمنی، دچار سانحه شده و در بیمارستان گلستان اهواز بستری گردید اما متاسفانه و به دلیل عدم رسیدگی به موقع و نبود داروی کاهنده خونریزی، شش روز بعد در تاریخ ۴ فروردین 1393 جان باخت.

nf00008233-1
(تصویر: شاپور احمدی با پیراهن زرد، دروازن بان تیم فوتبال نفتون مسجدسلیمان)


(تصویر: حضور داوطلبانه “شاپور احمدی” (نفر سمت راست) در جبهه های نبرد هشت سال دفاع مقدس)


(تصویر: زنده یاد “شاپور احمدی” در میانسالگی)

تهیه و تنظیم: ایبنانیوز / با کمک شهرام احمدی

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0