صفحه اصلیشهنیمناسبت ها

میلاد باشکوه نبی رحمت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ص)

میلاد باشکوه نبی رحمت حضرت محمد مصظفی(ص) و امام صادق (ص) را به تمامی مسلمانان جهان تبریک عرض مینمایم بخصوص شیعیان و محبان آن حضرت. پایگاه اطلاع رسا

هفتمین نشست هم اندیشی شهنی به میزبانی تیره شیخ
تصویر: دهمین نشست هم اندیشی شهنی به میزبانی تیره کاشانی
4 فروردین ماه 1392 همایش بختیاری به میزبانی شهنی
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

میلاد باشکوه نبی رحمت حضرت محمد مصظفی(ص) و امام صادق (ص) را به تمامی مسلمانان جهان تبریک عرض مینمایم بخصوص شیعیان و محبان آن حضرت.

پایگاه اطلاع رسانی شهنی

مُحَمَّد بن عَبدُاللّه بن عَبدُالمُطّلِب بن هاشم (عام الفیل/۵۷۰م. مکه–۱۱ق./۶۳۲م. مدینه)، پیامبر اسلام، از پیامبران اولوالعزم و آخرین پیامبر الهی. معجزه اصلی او قرآن است و مردم را به یکتاپرستی و درستکاری و اخلاق نیک دعوت کرد.

حضرت محمد (ص) در جامعه مُشرک عربستان به دنیا آمد، اما از بت‌پرستی و نزدیک شدن به زشتی‌های رفتاری رایج در جامعه پرهیز می‌کرد. در چهل سالگی به پیامبری رسید و مهمترین پیامش دعوت به توحید بود. هدف از بعثتش را تکمیلفضایل اخلاقی معرفی کرد. مشرکان مکه سال‌ها او و پیروانش را آزردند، ولی آنان دست از اسلام برنداشتند. محمد پس از ۱۳ سال دعوت به اسلام در مکه، به مدینه رفت و این هجرت مبدأ تاریخ اسلامی شد.

با کوشش پیامبر(ص) تقریبا تمام شبه جزیره عربستان در زمان حیات او به اسلام گروید. در دوره‌های بعد، گسترش اسلام ادامه یافت و به تدریج گسترش یافت و دینی جهانی شد.. پیامبر(ص) مسلمانان را سفارش کرد که پس از وی به قرآن واهل بیت(ع) او پناه ببرند و از آن دو جدا نشوند (رجوع کنید به: حدیث ثقلین) و در مناسبت‌های گوناگون، از جمله در واقعه غدیر، امام علی(ع) را جانشین خویش معرفی کرد.

*-سامانه ارتباطی تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی شهنی: telegram.me/shehniir

*-اینستاگرام پایگاه اطلاع رسانی شهنی: shehni.ir

 

460087_794

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0