صفحه اصلیاطلاع رسانی شهنی

هشتمین جشنواره نوروزی بختیاری در مسجدسلیمان برگزار شد – استاد حبیب الله بهرامی

برگرفته از نوشته های استاد حبیب الله بهرامی از وبلاگ بچه نفتون و  روزنامه وزین توسعه جنوب  توسعه جنوب: هشتمین جشنواره نوروزی ایل بزرگ بختیاری به می

سال نو و آغاز سال 1394 بر شما مبارک باد
تصویر:هشتمین نشست هم اندیشی شهنی به میزبانی تیره تاج الدین وند
ششمین همایش بختیاری به میزبانی شهنی 4 فروردین ماه 1393
زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگرفته از نوشته های استاد حبیب الله بهرامی از وبلاگ بچه نفتون و  روزنامه وزین توسعه جنوب 

توسعه جنوب: هشتمین جشنواره نوروزی ایل بزرگ بختیاری به میزبانی طایفه شهنی برگزار شد.

هشتمین جشنواره نوروزی بختیاری به میزبانی طایفه شهنی و با حضور هنرمندان و عده بسیاری از علاقه مندان به فرهنگ بختیاری در منطقه تل بزان مسجدسلیمان و با قرایت آیاتی از کلام ا… مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

IMG-20160403-WA0003

 

در ابتدای این همایش استاد جهانشاه ارزانی بیرگانی از چهره های سرشناس ایل بختیاری ضمن تبریک سال نو از خداوند متعال سالی پر برکت را برای همه همتباران بختیاری خواستار شد و به علاقه مندان و هنرمندان شرکت کننده خوش آمد گفت و درباره اهداف جشنواره به ایراد سخن پرداخت.

IMG_5871-768x576
در ادامه هنرمندان و شاعران بختیاری به ارایه آثار خود پرداختند که می توان به شعرخوانی حبیب اله بهرامی بیرگانی و فریبرز ظاهری بیرگانی اشاره کرد.
همچنین هنرمندانی همچون: علی تاجمیری، پویان مختاری، پویا ارزانی، رضا عالی پور، طهماسبی و صادق امامی سرودها و ترانه هایی به زبان فارسی و گویش بختیاری خواندند.

در این جشنواره، نمایش دستمال بازی و چو بازی توسط زنان، مردان، کودکان و نوجوانان بختیاری- که با حرکات موزون و با نوای سرنا و طبل(توشمال) همراه بود- جلوه و زیبایی خاصی به جشن بزرگ بختیاری ها بخشیده بود. همچنین آیین شاهنامه خوانی توسط علی پور و مولایی با گویش بختیاری و زبان فارسی اجرا شد.

ê

اسب سواری توسط سوارکارانی چون مهندس بیرگانی، دکتر عالی پور، مولایی و صالحی و نیز خانم عالی پور از دیگر بخش های این جشنواره نوروزی بود.
از سوی دیگر، در این جشنواره ضمن تجلیل از دو تن از خانواده های شهیدان، به 9 نفر که در مسابقه پرسش های علمی فرهنگی و ورزشی پاسخ های صحیح دادند توسط جعفری شهنی هدایایی داده شد.

ê

همچنین از شهید حاج علی عسکر پروین، و زنده یادان جواد حاجتی و فرامرز حافظی که در سال های گذشته یار و یاور این جشنواره بودند، به نیکی یاد شد.

راه های ارتباط با ما:
*_پایگاه اطلاع رسانی شهنی
Www.shehni.ir
*-سامانه ارتباطی تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی شهنی:telegram.me/shehniir
www.yon.ir/p8lt

اینستاگرام: shehni.ir

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0