شش عامل در سردرد های شما

صفحه اصلیاجتماعی

شش عامل در سردرد های شما

سردرد از دردهای شایع بسیاری افراد است. افراد زیادی هستند که اغلب روزهای هفته یا ماه را با سردرد سپری می‌کنند. سردردهایی ناخوشایند که ناگهان ظاهر شده و

منصور پورحیدری درگذشت
ده کارِ ساده برای نجات زمین
مرثیه ای برای شهرم، شهر خاطره هایم، مسجدسلیمان – آذر عالیپور
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سردرد از دردهای شایع بسیاری افراد است. افراد زیادی هستند که اغلب روزهای هفته یا ماه را با سردرد سپری می‌کنند. سردردهایی ناخوشایند که ناگهان ظاهر شده و امور روزانه افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. عاملی که می‌تواند علاوه بر بروز درد، مشکلات بیشتری را در حوزه شغلی آنها نیز به وجود آورد.

در این مطلب به برخی عوامل بروز سردرد که ممکن است برای شما غیرمنتظره و غافل‌گیرانه باشند پرداخته‌ایم. مواردی که با پرهیز از آنها می‌توانید این دردهای مزمن را بهبود بخشید.

تلفن همراه

6-surprising-headache-triggers-and-cures-salemzi

تاثیر امواج تلفن همراه بر بروز سردرد یا ایجاد تومورهای مغزی ثابت نشده است؛ اما تلفن همراه که هنگام صحبت کردن یا کارکردن با آن برای ارسال پیامک، ایمیل و یا گشت و گذار در اینترنت از آن استفاده می‌کنید، علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به بروز درد در گردن شود، احتمالاً از عوامل اصلی بروز سردردهای شماست. جهت پیشگیری از بروز سردرد، سعی کنید ساعات استفاده از موبایل‌تان را کاهش دهید و به هنگام تماس‌های تلفنی ترجیحاً از هندزفری و حتی حالت اسپیکر استفاده کنید.

صندلی

6-surprising-headache-triggers-and-cures-salemzi

به هنگام انتخاب صندلی کار دقت کنید صندلی‌ای را انتخاب کنید که اندازهٔ آن برای قد شما (اندازه بالاتنه، باسن تا زانو و زانو تا کف پا) مناسب باشد. اغلب صندلی‌های اداری قابلیت تنظیم ارتفاع از سطح زمین و با تنظیم پشتی را دارند؛ با این حال به گفته کارن لیتزی (متخصص فیزیوتراپی در شهر نیویورک) در صورتی که اندازه و اسکلت‌بندی کلی آن با سایز کلی بدن شما متناسب نباشد، ممکن است باعث ایجاد درد در کمر و سایر بخش‌های بدن بدن و خصوصاً بروز سردردهای ناخوشایند شود.
چنانچه صندلی نامناسبی دارید، بهتر است آن را تعویض کنید و یا حداقل با استفاده از بالشتکی مناسب که در بخش میانی صندلی و قوس کمر خود قرار می‌دهید، تا حدودی مانع بروز درد شوید.

قهوه

6-surprising-headache-triggers-and-cures-salemzi

مصرف بیش دو فنجان قهوه در روز، به صورت بالقوه ریسک بروز سردرد را افزایش می‌دهد. در صورتی که با مصرف میزان مشخصی قهوه دچار سردرد می‌شوید، شاید بد نباشد مقدار آن را کم کرده و نتیجه را مشاهده نمایید.

کامپیوتر

6-surprising-headache-triggers-and-cures-salemzi

اگر به صورت مداوم مشغول گشت و گذار در اینترنت هستید و همزمان از سردردهای مزمن نیز رنج می‌کشید، بدانید که یک صفحهٔ نورانی که چشم ساعت‌ها به آن خیره باشد به هر شکل از عوامل اصلی بروز درد در چشم‌ها و همینطور سردرد به حساب می‌آید. بد نیست به منظور کاهش بروز سردرد، ساعات استفاده از کامپیوتر را کاهش دهید. در غیراین‌صورت حداقل کاری که از دستتان بر می‌آید، استراحت‌های چند دقیقه‌ای در میانه کار است. در این فاصله سعی کنید حتی اگر از پشت میزتان برنمی‌خیزید، برای چند ثانیه به جسمی در فاصله ۵ تا ۱۰ متری نگاه کنید.

تنبلی در روزهای تعطیل

6-surprising-headache-triggers-and-cures-salemzi

اغلب افراد چند ساعت خواب بیشتر در روزهای تعطیل را خوشایند می‌پندارند. اما برخی از آنها بخاطر همین تغییر رویه در ساعت بیولوژیک بدن، متحمل سردردهای شدیدی می‌شوند. بر هم زدن ریتم ساعت بدن باعث بروز سردرد و حتی میگرن می‌شود. اگر شما هم دچار سردردهای ناخوشایند هستید، بهتر است تنبلی نکنید و قید این چند ساعت خواب اضافه در روزهای تعطیل را بزنید.

محتویات کیف شما

6-surprising-headache-triggers-and-cures-salemzi

اگر دچار سردرد هستید، کیف خود را بر روی ترازو قرار دهید. اگر وزن کیف‌تان به همراه کلیه چیزهایی که به هنگام خروج از خانه حمل می‌کنید بیش از پنج کیلوگرم است، شک نکنید که یکی از عوامل اصلی دردهای کمر و گردن و البته سردردهای خود را پیدا کرده‌اید. سعی کنید با حذف موارد غیرضروری از کیف‌تان، آن را سبک‌تر کنید تا دردها نیز کمتر به سراغ شما بیایند.

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0