صفحه اصلیاجتماعی

7 عادت بد که قلب تان را نابود می کند

قلب یکی از مهم ترین اندام های بدن انسان می باشد که پمپاژ خون و تحویل مواد غذایی به تمامی نقاط بدن را بر عهده دارد. با این وجود بعضی از عادات ما بر

مرثیه ای برای شهرم، شهر خاطره هایم، مسجدسلیمان – آذر عالیپور
چاقی یک معضل فیزیولوژیکی‌ است، نه فیزیکی
زمان یک مقیاس است
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قلب یکی از مهم ترین اندام های بدن انسان می باشد که پمپاژ خون و تحویل مواد غذایی به تمامی نقاط بدن را بر عهده دارد. با این وجود بعضی از عادات ما برای قلب مضر می باشند که باید هرچه زودتر آنها را شناسایی و اصلاح کنیم. بعضی از این عادات بد عبارتند از:

مصرف بیش از حد الکل

هرچند مصرف الکل به مقدار و دفعات کم تاثیر زیادی روی قلبتان ندارد ولی مصرف آن به طور مداوم به قلب صدمه وارد می کند که این امر با افزایش فشار خون صورت می گیرد. بعلاوه به اثبات رسیده است که مصرف الکل اثرات مخربی روی کبد، استخوانها و ذهن و حافظه دارد.

بیماری های قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا می باشد که می توان با پرهیز از الکل تا حدود 50 درصد و یا بیشتر خطر آن را کاهش داد. به یاد داشته باشید که مصرف الکل به تنهایی به قلب صدمه نمی زند بلکه استفاده ی نادرست از آن صدمات جبران ناپذیری را در دراز مدت به قلب وارد می کند.

 

1452277_10202410421852092_1540921726_n

این که غذاها بدون اندکی نمک بی مزه هستند بر هیچ کسی پوشیده نیست. هرچند استعمال مفرط از این عنصر، فشار خون زیاد را به همراه دارد و فشار خون زیاد هم به نوبه ی خود یک عامل خطرناک برای حملات قلبی و سکته می باشد. بنابراین از افزودن نمک اضافی در وعده های غذائی خود جداً خودداری کنید.

عدم ورزش کردن
ورزش نکردن یکی دیگر از عوامل اصلی بیماری های قلبی می باشد و هم چنین انجام ندادن تمارین ورزشی به طور مستمر احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. هر چقدر کمتر ورزش کنیم احتمال چاقی و اضافه وزن افزایش می یابد که این چربی های اضافی عروق بدن را مسدود کرده و احتمال سکته قلبی را بالا می برد. بعلاوه تماشای مستمر تلویزیون و خوردن حله هوله در کنار آن چاقی را تشدید می کنند. ترکیب کشنده ی این مجموعه از عادات بد خطر ابتلا به بیماری های حاد را بالا می برد. از طرف دیگر ورزش کردن شما را سرحال و بانشاط می کند و عملکرد مغز، قلب، جریان خون و اکسیژن رسانی به سلول ها را بهبود می بخشد .

بدون درمان گذاشتن افسردگی و اضطراب
اضطراب، افسردگی و استرس اثرات فاحشی روی سلامت کلی بدن دارند و قلب را تضعیف می کنند. هرچند اگر این مشکلات در زمان خود برطرف شوند اثرات مخربشان به حداقل می رسد و از طرفی دیگر اگر بدون درمان رها شوند سیستم ایمنی، سطح انرژی بدن و اشتها را کاهش می دهند و تاثیر مستقیم روی سیستم عصبی بدن خواهند داشت. عامل دیگری که باید از آن پرهیز کرد احساسات و هیجانات منفی می باشد.

خوردن مواد غذایی ناسالم
خیلی از اوقات پیش آمده که حتی هنگامی که گرسنه نیستیم غذا می خوریم و مشکل اصلی اینجاست که ما غذاهای ناسالم از جمله مواد غذایی شیرین و قنددار، پرچرب و پر نمک را در راس میان وعده ها و وعده های اصلی قرار می دهیم. علاوه بر این که خوردن این مواد غذایی شما را چاق می کند باعث می شود که خطر بیماری های قلبی افزایش یابد. به عنوان مثال در ایلات متحده تقریبا 3 نفر از 4 مرد و 2 نفر از 3 زن آمریکایی دارای اضافه وزن هستند. اگر از اضافه وزن خود آگاهی دارید از افزایش حجم وعده های غذایی خودداری کنید به عبارت دیگر مواد غذایی قندی را کمتر استفاده کنید، مایعات بیشتری بنوشید و از خوردن فست فود ها و مواد سرخ شده پرهیز کنید.

سیگار کشیدن
سیگار کشیدن را می توان قاتل خاموش در نظر گرفت اما حتی اگر تعداد زیادی از ما با اثرات جانبی سیگار به طور کامل آشنایی داشته باشیم بازهم ده ها میلیون سیگاری در جهان وجود دارند که از اثرات آن آگاه نیستند. آمار نشان داده است که سیگار عامل تقریبا 30 درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی می باشد وشایان ذکر است که سیگار عامل اصلی سرطان های دهان، حنجره و شش ها می باشد.

بی خوابی
بی خوابی می تواند منجر به بیماری محرومیت ازخواب شود. در نتیجه ی محرومیت خواب، عدم توازن هورمونی پدید می آید که نه تنها اشتهای شما را بالا می برد بلکه روی قلب شما هم اثر می گذارد. سطح هورمون استرس با بی خوابی افزایش می یابد که اثرات جانبی آن در بالا شرح داده شد. برای اینکه قلب سالمی داشته باشید باید بین 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0