صفحه اصلیمفاخر شهنی

دکتر باقر شهنی زاده: چرا باید دندانپزشکان هم در شورای شهر نماینده داشته باشند؟

شورای شهر یکی از نهادهای مهم مردمی در اداره امور مردم هر شهر در سراسر کشور می‌باشد که در تأمین زندگی بهتر از اهمیت تعیین کننده‌ای برخوردار است. شور

حسین‌پور معاون تشریفات دفتر رییس‌جمهور شد
ابراهیم جعفری شهنی ریاست بنیاد مسکن مسجد سلیمان
بهزاد غلامپور شهنی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شورای شهر یکی از نهادهای مهم مردمی در اداره امور مردم هر شهر در سراسر کشور می‌باشد که در تأمین زندگی بهتر از اهمیت تعیین کننده‌ای برخوردار است.

شورای شهر دروازه تمدن شهری است و از پایه‌های اساسی فعالیت‌های مدنی می‌باشد که کلیه شهروندان می‌توانند و باید از مزایای آن بهره‌مند ‌گردند. در تمام کشور چنانچه شورای شهر از نیروهای متخصص، کارشناس و طیف‌های مختلف گروه‌های مردم تشکیل شود می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

تاکنون در شورای شهر بسیاری افراد اعم از ورزشکار، هنرمند، فرهنگی، سیاست‌مدار، بازاری، مهندس و اکثر رشته‌ها حضور داشته‌اند ولی دندانپزشکان که طیف مهم خدمات بهداشتی و درمانی را به عهده دارند و دارای مشکلات بسیاری در مطب داری و نظارت‌ شهرداری‌ها هستند، تاکنون در شورای شهر حضور نداشته‌اند.

dr shehnizadeh

ایگدانیوز: چرا باید دندانپزشکان هم در شورای شهر نماینده داشته باشند؟

دکتر شهنی زاده: دلیل اصلی و قاطع آن این است که دندانپزشکان به عنوان مستأجر و مالک، از خدمات شهری در کلیه سطوح بهره‌مند هستند، همین امر باعث می‌شود که به کَرات با مشکلات ناشی از همین خدمات شهری برخورد داشته باشند که لازم است در این خصوص منافع آن‌ها به نحو احسن تأمین شده و نتیجه موفقیت آمیز داشته باشد. ضمناً در مسایل صنفی و آموزشی نیز شورای شهر می‌تواند به انجمن‌ها کمک کند که البته نفع آن به طور غیر مستقیم به بیماران که بدنه اصلی جامعه را تشکیل می‌دهد، خواهند رسید.

ایگدا نیوز: نماینده دندانپزشکی که در شورای شهر حضور خواهد داشت چه کمکی می‌تواند به انجمن‌های علمی بکند؟

دکتر شهنی زاده: انجمن‌های دندانپزشکی اغلب از داشتن یک مکان مناسب برای برگزاری کنگره و همایش محروم هستند به خصوص لازم است علاوه بر سالن‌های بزرگ از سالن ویژه برای آموزش دوره‌های تخصصی برخوردار باشند. نماینده دندانپزشکان در شورای شهر می‌تواند، در راه حل این مشکل کمک حیاتی و کارساز بکند.

ایگدا نیوز: آیا در مورد مشکل شهر نشینی دندانپزشکان هم می‌تواند کاری بکند؟

دکتر شهنی زاده: بله حتماً، عوارض شهرداری، عوارض پسماندها، عوارض نو سازی، عوارض کسب و کار، هزینه آب و برق و گاز و تلفن و ده‌ها عوارض دیگر عموماً شامل حال دندانپزشکان می‌شود. اما چون دندانپزشکی هم مثل پزشکی تجارت نیست، قاعدتاً مطب‌های دندانپزشکی جهت رفاه حال بیماران و کاهش هزینه‌های تحمیلی آن‌ها باید از پرداخت این عوارض معاف باشند که قبلاً این گونه بوده است ولی اخیراً این مشکل دوباره عارض شده است.

ما به دنبال تأمین منافع خلاف قانون و مقررات نیستیم بلکه حوزه شغلی ما ایجاب می‌کند که آنچه تاکنون اصولی و درست بوده است مجدداً اجرا گردد.

دندانپزشکی، حرفه‌ای غیر تجاری است و نباید با آن با آئین نامه‌ها و مقررات تجاری برخورد شود. این باعث ایجاد مشکلات و تحمیل هزینه‌های غیر متعارف می‌گردد.

شورای شهر محل کارزار این جدل و گفت و گوها است و حضور دندانپزشکان در آن حیاتی است.

منبع

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0