صفحه اصلیمفاخر شهنی

پرفسور کرمزاده در دیدار نخبگان با ریاست جمهوری

حرفی که مسولین نمیتوانند بزنند... نخبگان از بیان آن ابایی ندارند پرفسور کرمزاده در دیدار نخبگان با ریاست جمهوری  دیدار روحانی با نخبگان خوزستان

به مناسبت هفته دفاع مقدس – به قلم آزاده و جانباز سر افراز حاج علی عسکر پروین
آئین پرده برداری و نامگذاری سالن ورزشی چند منظوره در مسجدسلیمان به نام پیشکسوت عرصه ورزش استاد ابراهیم شهنی
مظفر ارزانی جز 10 رییس شعبه موفق بانک تجارت کشور
زمان مطالعه: 4 دقیقه

حرفی که مسولین نمیتوانند بزنند… نخبگان از بیان آن ابایی ندارند

پرفسور کرمزاده در دیدار نخبگان با ریاست جمهوری 

دیدار روحانی با نخبگان خوزستان /دغدغه ساکنان خوزستانی
رئیس جمهور کشورمان با فرهنگیان، دانشگاهیان و نخبگان خوزستان تا دقایقی دیگر در محل استانداری صورت خواهد گرفت. همه ما می دانستیم که اولویت نخست دولت تدبیر و امید بحث مذاکرات با 1+5 است؛ ولی هیچکس نمی دانست که اولویت دوم دولت چیست و اکنون که خوزستان برای نخستین سفر انتخاب شده، همه فهمیدیم که حل مشکلات خوزستان اولویت دوم دولت است.
به گزارش خبرنگار اکسین پرس -دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با فرهنگیان، دانشگاهیان و نخبگان خوزستان تا دقایقی دیگر در محل استانداری صورت خواهد گرفت.

در این نشست نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، فانی وزیر آموزش و پرورش، فرجی‌دانا وزیر علوم، علوی وزیر اطلاعات، رحمانی‌فضلی وزیر کشور، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور، ملاوردی معاون امور زنان، امین‌زاده معاون حقوقی حضور دارند.

در این دیدار مسئولان شهرستانی و استانی و همچنین هیئت همراه رئیس جمهور نیز حضور خواهند داشت.

از برنامه‌های امروز سفر رئیس جمهور تاکنون حضور در مصلای اهواز و سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردمی بوده است.

*در این نشست پرفسور امید علی کرم زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز کشور اظهار کرد : همه ما می دانستیم که اولویت نخست دولت بحث مذاکرات است و همه فهمیدیم که حل مشکلات خوزستان اولویت دوم دولت است .

چهره ماندگار ریاضی ایران گفت : حقوق دانشگاههیان باید به شکل ویژه بگیرد و آنها نباید از شادی کردن ترس داشته باشند . دانشگاه یک مفهوم جهانی است باید از سیاست جدا باشد باید تمام موارد از لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد . افرادی که بدون بلیط در چند سال گذشته وارد اتوبوس مدیریت کشور و استان شدند باید پیاده شوند و جای آنها را افراد شایسته بگیرند .
وی ادامه داد :انتظار می رود در تصمیم گیری هایی که مرتبط با استان خوزستان است، با نخبگان این استان مشورت شود؛

کرم زاده با بیان این که ایجاد شاخه هایی از دانشگاه های شهید چمران اهواز در شهرستان های استان از کارهای بسیار خوبی بوده که در سال های گذشته انجام شد، ادامه داد: اکنون این شاخه ها به دانشگاه ها ارتقا یافته اند. لازم است در شهرهایی مانند مسجدسلیمان نیز شاخه های از دانشگاه شهید چمران ایجاد شود.

کرم زاده ادامه داد: در خصوص دانشگاه های خوزستان باید گفت که دانشگاه های این استان از لحاظ شاخص آموزش عالی در رده های آخر هستند .وی به وجود نیاز استان به دانشگاه صنعتی نیز اشاره کرد .
1551467_465553740215194_29244914_n

*عبدالحسن مقتدایی در نشست فرهنگیان، دانشجویان و نخبگان استان خوزستان با رئیس جمهور در استانداری برگزار شد اظهار کرد: مهمترین ویژگی مردم خوزستان مهمان نوازی‌ است که با تمام تفاوت‌های فرهنگی به هم‌افزایی تبدیل شده است. خوشحالیم که قرعه فال سفر رئیس جمهور به نام خوزستان زده شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه آب شرب دغدغه هر ساکنی در خوزستان است اظهار کرد: تفکیک مطلق آب شرب از آب کشاورزی طبق گفته شما (رئیس جمهور) حق مردم خوزستان که از آن بهره مند می‌شوند.

کارون وحدت ملت ایران در تمام اقوام است و به یک عامل وحدت تبدیل شده است ادامه داد: تنوع اساسی که بر روی سنگ یادبود شهدای خوزستان وجود دارد نشانگر تنوع قومی و انسجام در دوران دفاع مقدس است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اولین مشکل استان آب شرب و دومین کشاورزی و سومین مسئله کارون که حفاظت از آن بر عهده ما به عنوان شورای عالی حفاظت کارون است را اید مورد توجه بیشتری قرار داد.

*علی جنتی در نشست فرهنگیان، دانشجویان و نخبگان استان خوزستان با رئیس جمهور اظهار کرد:برای برگزاری جشنواره‌ای ویژه در استان خوزستان در سطح ملی برنامه‌ریزی داشته باشند و ادامه داد: یکی از شاخص‌های استان خوزستان می‌تواند موضوع شکل‌گیری جشنواره سالانه باشد.
وی ادامه داد : بودجه سال آینده کشور در بخش فرهنگ و هنر مطلوب نیست اما باید با همین اعتبارات اندک برنامه‌های فرهنگی و هنری را اجرا کرد.
وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه امنیتی به موضوع فرهنگ و هنر مخالف است عنوان کرد: قانون تبلیغات به اصلاح و بازنگری نیاز دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم سیاست‌های جدیدی در زمینه فرهنگی و هنری دارد ابراز داشت: این سیاست ها در دولت یازدهم مشخص شده و مسئولان نیز باید در چهارچوب سیاست های دولت عمل کنند.

*حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با فرهنگیان دانشجویان و نخبگان استان خوزستان اظهار کرد:مقصود ما از کلمه نخبه فقط آنهایی نیست که فقط سمت و مدرک علمی و یا شغل و منصب و سمت سیاسی و اجتماعی دارند، همه صاحبان فکر و اندیشه و تجربه، نخبگان این جامعه هستند.
حسن روحانی گفت :یک رئیس عشیره یا قبیله ممکن است به ظاهر نه به‌خاطر سمت سیاسی یا جایگاهی که از لحاظ مدرک علمی داشته باشد اما صاحب فکرو تجربه در مسائل اجتماعی و سیاسی محیطی خود باشد که از نظر ما، وی نخبه است. یک ورزشکار پیشکسوت یا یک شخصی که دارای سابقه مبارزه و جهاد است و مدرک دانشگاهی هم نداشته باشد از نظر ما نخبه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان این که “نمی‌خواهم از نهادی نقد کنم”، گفت: گاهی فشارها و تنگناهای مختلف برای اینکه پروژه‌ای به تصویب برسد یا کلنگ آن زده شود یا در لیست قرار بگیرد، ما را به جایی می‌رساند که امروز برای تکمیل پروژه‌ها 400 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم.

هفته‌های پیش به این نتیجه رسیدیم که به خوزستان سفری داشته باشیم سپس مسائل این استان بررسی شد ،مسائل و مشکلات لیست شد.در پی جلساتی با نمایندگان استان نیازمندی‌های مردم را مطرح کردند و هر کدام در حوضه خود به بیان مشکلات مردم پرداختند
روحانی در پایان عنوان کرد:اولویت‌بندی بسیار مهم است و اینکه با امکانات موجود از کجا آغاز کنیم.
http://oxinpress.ir/fa/news/8883

کلیه لینک های این دیدار از خبر گزاریهای مختلف:

خبرگزاری پانا:http://www.pana.ir/Pages/News-175143.aspx

خبرگزاری مهر: http://www.mehrnews.com/detail/News/2214736

خبرگزاری  ایران :http://www.inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=21&Id=193992&Rate=0

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0