صفحه اصلیاجتماعی

ده کارِ ساده برای نجات زمین

ده کارِ ساده برای نجات زمین 1 – کمتر آب مصرف کنیم. از مدتِ دوش گرفتن بکاهیم، موقع شامپو زدن و یا ریش تراشیدن، شیر آب را ببندیم. از شیرآلات هوشمند است

مرثیه ای برای شهرم، شهر خاطره هایم، مسجدسلیمان – آذر عالیپور
اسرار حفظ ازدواج چیست؟
در جست‌وجوی عقلانیت و معنویت
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ده کارِ ساده برای نجات زمین

2 – درست از انرژی استفاده کنیم. خانه را زیاد گرم یا خنک نکنیم. از شیشه‌های دو جداره در ساختمانها استفاده کنیم. وقتی از وسایل برقی استفاده نمی‌کنیم، آنها را از برق بکشیم. برای شستن لباس‌ها از آب سرد استفاده کنیم. به جای استفاده از لباس خشک‌کن، از بندِ رخت و آفتاب استفاده کنیم. خودخواه نباشیم.

3 – از اتوبوس یا دوچرخه برای جابجایی استفاده کنیم. اگر می‌توانیم مسافتهایی را هم پیاده طی کنیم. این به نفع سلامتی ما نیز هست. محل زندگی خود را نزدیک محل کارمان انتخاب کنیم. از رفت و آمدهای بیجا بپرهیزیم. از مقامات شهری درخواست پیاده‌رو ها و خطوط دوچرخه‌سواری بیشتری بکنیم. تکان بخوریم.

4 – از زیاد خوردنِ گوشت پرهیز کنیم. وعده‌های غذایی سبز را به رژیم روزانه‌مان اضافه کنیم. خوردن گوشت زیاد، هم هزینه‌ی بالای تولیدی دارد و هم ما را دچار بیماری می‌کند. از غذاهای آماده بپرهیزیم و مواد خوراکیمان را از مراکز تولید طبیعی تهیه کنیم.سعی کنیم کمتر جانداران دیگر را بخوریم.

5 – از خریدن قوطی‌های آب معدنی خودداری کنیم و بجای آن از دستگاه‌های فیلتر آب استفاده کنیم: آب معدنی نه تنها گران است، که کلی هم زباله تولید می‌کند. در مسافرت یا سرِ کار، از بطری‌های  آلومینیومی بجای بطری پلاستیکی استفاده کنیم. بطری‌ها را به سر و صورت طبیعت پرتاب نکنیم. با وقار باشیم.

6 – لزومی ندارد حتما از اجناس و لوازم گران قیمت و نو استفاده کنیم.  برای تغییر دکور می‌شود از فروشگاه‌های اینترنتی، لوازم دست دوم تمیز و خوبی پیدا کرد. تولید مداوم اجناس نو، باعث از بین رفتن محیط زیست می‌شود.

7 – کتاب‌ها و فیلمهایمان را به هم قرض بدهیم. خرید شخصی این چیزها، سبب تولید بیشتر و ضربه به محیط زیست خواهد شد. با این کار در هزینه‌ها و جوهر و کاغذ و نابودی درخت‌ها صرفه‌جویی خواهیم کرد. وسایل و ابزار کار را به همدیگر قرض بدهیم. می‌شود هوای همسایه‌ها را هم داشت. خودخواه نباشیم.

8 – از کامپیوتر و موبایل و وسایل الکترونیکی‌مان تا آنجا که ممکن است استفاده کنیم. آنها را داخل زباله‌ها نیاندازیم. باتری‌ها سمی هستند، آنها را داخل طبیعت رها نکنیم. شیشه‌ها باعث آتش‌سوزی جنگل و آسیب دیدن حیوانات بی‌گناه می‌شوند. لوازم کهنه‌ی خود را ببخشیم یا بازیافت کنیم. از مقامات محلی و شهری برای بازیافت زباله‌ها یاری بخواهیم.  مصرف‌گرا نباشیم.

9 – با استفاده از مواد طبیعی می‌توانیم تمیز‌کننده‌های غیر سمی خوبی درست کنیم. با چیزهایی مثل جوش شیرین، سرکه، آب لیمو و صابون. ساختن و استفاده از این تمیز کننده‌های غیر سمی در هزینه‌هایمان، تمیزی هوای اطرافمان و بکار افتادن مغزمان موثر است. اینقدر به سموم شیک بسته‌بندی شده امیدوار نباشیم.

10 – هر از گاهی درختی بکاریم، محل زندگی‌مان را تمیز نگهداریم، با حیوانات مهربان باشیم و به حریم زندگی آنها احترام بگذاریم. در ساخت و سازهایمان با طبیعت هماهنگ باشیم. همه چیز را برای استفاده‌ی خودمان فرض نکنیم. بدون جراحی بینی هم می‌توانیم کمی جلوتر از بینی خود را ببینیم.

20110117164449573_earth_2567

پست های جدیدتر

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0