به مناسبت 26 ژوئن برابر با 5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

صفحه اصلیاجتماعی

به مناسبت 26 ژوئن برابر با 5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

امید است هیچ وقت به بیماری و بلای خانمان سوز اعتیاد دچار و گرفتار نشوید و چنانچه  عزیزی را در خانواده و دوستان و هر چیزی که به ما مربوط میشه داریم دست

چگونه در محیط کار انتقاد پذیر باشیم ؟
دیدار و گفتگو جمعی از بانوان ” کمپین زنان بختیاری “با حاج آقا امینی
تاریخ فرهنگی محیط‌ زیست ایران مدرن
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امید است هیچ وقت به بیماری و بلای خانمان سوز اعتیاد دچار و گرفتار نشوید و چنانچه  عزیزی را در خانواده و دوستان و هر چیزی که به ما مربوط میشه داریم دستش یاری و مدد به سمتش دراز کنیم و کمک کنیم که بتونه با این بیماری خانمان سوز مبارزه کنه.

اعتیاد فقط دارو نیست …فقط قرص نیست…فقط آمپول برای ترک نیست…اعتیاد آرامشی که باید سعی کنیم به عزیزان بیمار بدیم که قدرت و شهامت ترک رو پیدا کنند…

قدرتی که باید با اون  نشون بدیم که چقدر زندگی میتونه زیبا باشه برای همه …

با قدرت و شهامت به سمت زندگی پاک گام برداریم چرا که هیچ چیز آینده رو نمیسازه مگر زندگی و حال سالم…فرهود شهنی منصوری

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از تاریخ 17 تا 26 ژوئن 1987 در شهر وین به منظور ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با پدیده خانمان‌سوز و شوم مواد مخدر تشکیل شد و در آن سندی با عنوان C.M.O به تصویب کشورهای شرکت‌کننده رسید.
این سند خط مشی همه‌جانبه اقدامات در امر کنترل مواد مخدر را از سوی کشورهای شرکت‌کننده مشخص و آنان را متعهد نموده است تا اقدامات بین‌المللی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قاطعانه دنبال کنند.
در این کنفرانس سندی در 4 فصل تنظیم شد که بیش از 35 مورد اقدام عملی را همچون ارزیابی میزان مصرف، پیشگیری از طریق آموزش، نقش رسانه‌ها در بازگشت معتادان به دامن اجتماع و معالجه آنان، ریشه‌کنی مزارع غیرمجاز خشخاش، نابودی شبکه‌های عمده قاچاق مواد مخدر، همکاری‌های حقوقی کشورها و غیره را در خود جای داده است.
این سند در 26 ژوئن مصادف با 5 تیرماه به اتفاق آراء مورد تأیید و تصویب کشورهای شرکت‌کننده قرارگرفت و سالروز تصویب این سند به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام شد.
اعتیاد یــک بیمارى اجتماعی است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فـــرد مـــعتاد دوباره گرفتار مواد اعتیاد آور می‌‌گردد.
اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌‏هاى مختلف مى‌گـــــردد.
اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‌کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‏توان آنرا به کنترل درآورد.
مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تمام دنیا و همچنین در ایران با عنوان «مبارزه، ایثار و شهادت» برگزار می‌شود.

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0