صفحه اصلیشهنی

لاله های واژگون – محمد رضا شاه حسینی

لاله های واژگون : با گویش بختیاری لاله های سر به زیر . یا اشک سیاووش که نماد زیبایی و پابرجایی این سرزمین و گویای سر به زیری و منش و فروتنی و سرافر

شاهنامه خوانی توسط زوج شاهنامه خوان شهنی
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۴
 نقش مهربانی بر روی دیوارهای مسجدسلیمان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

لاله های واژگون :

با گویش بختیاری لاله های سر به زیر . یا اشک سیاووش که نماد زیبایی و پابرجایی این سرزمین و گویای سر به زیری و منش و فروتنی و سرافرازی این قوم کهن میباشد . آنگاه که این گیاه یا گل زیبا سر از خاک بیرون میاورد و در بلندای آسمان خود را نمایان میسازد داستان اسطوره ای این سرزمین و رویدادهای تلخ و شیرین این دیار را در هستی به رخ میکشد و سخن از ماندگاری و بر افراشته بودن و پا برجا بودن این قوم ایرانی تبار دارد و قوم بختیاری و یاران و دوستان سرزمین بختیاری را برای نمایان کردن و هم گرفتن بیاد اجدادشان فرا میخواند و با رنگهای آتشین خود و برگهای سبز و جلوه ویژه خود در رشته کوههای زاگرس زنده بودن قوم بختیاری را فریاد میزند تا هستی خود را نمایان و به نمایش بگذارد و با سر به زیری در برابر بازید کنندگان منش خود و با بلندای هیکل تنومند خود پا برجایی این قوم را یادآوری میکند .

تا فراموشمان نگردد کیستی و چیستی این قوم و مردم مهربانش را . و به فرزندان خود و رهروان آینده پویایی این قوم را نشان دهیم که بدانند ریشه در این آب و خاک و سرزمین اهورایی دارند که این قوم بزرگ و کهن و میهن پرست بوده و خواهد بود و خواهیم ماند ….. تا ریشه در این خاک داریم جوانه میزنیم . و هستی و کیستی من من از هستی و ماندگاری این سرزمین است . و به بختیاری بودنمان ببالیم و از خود ستیزی و تبار گریزی گریزان باشیم .

درود بر تبار کهن قوم بزرگ بختیاری و همه سرافرازان ایرانزمین از هر قوم و تباری در پهنه ایرانشهرمان …..محمد رضا شاه حسینی

نشر از پایگاه اطلاع رسانی شهنی

www.shehni.ir

msh

 

 

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0