صفحه اصلیشهنی

در کنار ما باش، کمپینی برای اعتراض به جاده مرگ(محور اهواز-مسجدسلیمان)

پریسا طاهری - اعتراض به جاده مرگ (محور اهواز-مسجدسلیمان)در چارچوب یک کمپین در حال انجام است. در قرن حاضر انقلاب اطلاعاتی، دنیا را به یک دهکده جهانی ت

شاهنامه خوانی توسط زوج شاهنامه خوان شهنی
4 فروردین ماه 1392 همایش بختیاری به میزبانی شهنی
هفتمین نشست هم اندیشی شهنی به میزبانی تیره شیخ
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پریسا طاهری – اعتراض به جاده مرگ (محور اهواز-مسجدسلیمان)در چارچوب یک کمپین در حال انجام است.

در قرن حاضر انقلاب اطلاعاتی، دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل، در این دهکده شهروندان می توانند به روش های گوناگون خواسته های مشروع خود را به گوش سایر هموطنان و سیاست گذاران در جهت بهبود امور انتقال دهند.

کمپین یکی از مهمترین ابزاز های است که مردم رضایت و نارضایتی مدنی خود را به سایر لایه های اجتماعی و سیاست گذاری منعکس می نمایند.

در این ابزار اجتماعی یکی از مهمترین شاخص های آگاهی بخشی توده های مردم به شمار می آیند زیرا آگاهی یافتن آنها از مسائل مختلف می تواند اعمال فشاری برای هدایت سیاست ورزی دولتها در سطوح گوناگون و جهت گیری افکار عمومی در مسیری متفاوت و در جهت بهبود امور باشد.

در همین راستا فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرستان های مسجدسلیمان و لالی با راه اندازی کمپینی با عنوان “اعتراض به وضعیت نامناسب جاده مرگ -اهواز-مسجدسلیمان-” خواهان رسیدگی مسئولان ذی ربط (ریاست محترم جمهوری، وزیر محترم راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استاندار محترم خوزستان……….) در جهت بهبود و بهسازی این مسیر به منظور کاهش تلفات جادهای شدند.

یکی از فعالان اجتماعی در خصوص شرایط نامناسب این محور اینگونه نوشت:

باور کنید آمار حوادث جاده اهواز-مسجدسلیمان تکان دهنده است. علت هم ضرورت و وابستگی مردم برای امرار معاش و استفاده از این جاده برای تردد به محل کار می باشد چون بیس کار در شهرستان فراهم نیست مردم مجبورند پر تردد از این جاده استفاده کنند باورمان شده که این جاده جهنمی است پنداری کمینگاه مرگ است. طبیعی است جاده ای  هر روز و هر شب همشهری ها را به کام مرگ می کشاند، ترس و دلهره ایجاد کند.

باور کنید ماموران ادارات دولتی از ترس این جاده ماموریت های اهواز و در این مسیر را با ترس و اکراه می روند. چرا که ممکن است رفتن رفت آنها برگشتنی در پی نداشته باشد.

این کمپین در حال حاضر در فضای مجازی در حال انتشار است.

نظرات

وردپرس: 1
  • comment-avatar
    مسجدسلیمان 8 سال گذشته

    و امروز هم خبر تصادف جوان فعال و همیشه در صحنه مسجدسلیمانی اقای جوا حاجتی در همین جاده مرگ.

    با عرض تسلیت به خانواده و بازماندگانش. روحش شاد

    به امید پیگیری مسئولان.

دیسکاس: 0