صفحه اصلیمفاخر شهنی

ارزانی بیرگانی: در انتخابات مردم تصمیم می گیرند نه دولتها

فرماندار اهواز در جمع خبرنگاران گفت: در حال  حاضر، فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی آغاز شده است و 30 نفر از روحانیون و اقشار مردمی به عنوان معتمدین به هی

مینا شهنی رییس هیئت مدیره انجمن خبرنگاران حوزه رسانه شد
مظفر ارزانی جز 10 رییس شعبه موفق بانک تجارت کشور
زندگینامه ووصف حال یکی از کلانتران مقتدر ایل شهنی – آحسن اقا ظاهری بیرگانی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

فرماندار اهواز در جمع خبرنگاران گفت: در حال  حاضر، فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی آغاز شده است و 30 نفر از روحانیون و اقشار مردمی به عنوان معتمدین به هیئت نظارت معرفی شده اند که پس از تایید صلاحیت  کار خود را شروع می کنند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان اهواز؛ اسماعیل ارزانی بیرگانی صبح امروز در جمع نمایندگان رسانه های استان خوزستان با مهم دانستن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: این دو انتخابات از نیازهای امروز جامعه ی ما و بسیار خبرساز و حساس هستند .
فرماندار اهواز با اشاره به اینکه  خود کاندیداها یا نماینده ی قانونی آنها می تواند برای ثبت نام اقدام کند ، تصریح کرد: ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از26 آذرماه و ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه سال جاری آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت .
وی افزود: در حال  حاضر ، فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی آغاز شده است و 30 نفر از روحانیون و اقشار مردمی به عنوان معتمدین به هیئت نظارت معرفی شده اند که پس از تایید صلاحیت  کار خود را شروع می کنند .
ارزانی با اظهار اینکه زمان تبلیغات در این دو انتخابات با هم متفاوت است، اضافه کرد: زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری 14 روز است در حالی که کاندیداهای مجلس شورای اسلامی 7 روز را می توانند به تبلیغات بپردازند در عین حال تبلیغات برای هر دو انتخابات 24 ساعت قبل از شروع رای گیری پایان می پذیرد .
وی با اظهار اینکه انتخابات پنجمین دوره ی خبرگان رهبری و دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در اهواز به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 7 کلان شهر برای برگزاری انتخابات الکترونیک به صورت آزمایشی  در دستور کار وزارت کشور قرار دارند که اهواز نیز جزو این کلان شهرها می باشد .
فرماندار اهواز با اشاره به اینکه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای پیروزی در انتخابات با یک چهارم کل آرا را کسب کنند  ،افزود: اگر مجموع آرای داوطلبی به یک چهارم نرسد وارد مرحله ی دوم انتخابات خواهد شد .
وی در عین حال این قانون را مختص انتخابات مجلس خبرگان ندانست و گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هر کاندیدایی که بیشترین رای را کسب کرد ، به عنوان نماینده ی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزیده خواهد شد .
فرماندار اهواز فضای انتخاباتی کشور را بسیار متفاوت با 4 سال پیش عنوان کرد و گفت: فکر نمی کنم رد صلاحیت ها به صورت گسترده انجام شود .چون فضای سیاسی کشور تلطیف شده است  و شورای نگهبان نیز فضای سیاسی کشور را درک خواهد کرد .وی همچنین اظهار داشت که دراین انتخابات مردم هستند که تصمیم می گیرند دولت و مجلس چقدر باید با هم هماهنگ شوند .
وی با تاکید بر اینکه تمامی تلاش مجموعه ی فرماندای ایجاد امنیت و سلامت در انتخابات می باشد ، گفت: ما از تمامی ابزارها برای کاهش تنش و ایجاد آرامش استفاده می کنیم و سعی می کنیم تمامی کاندیداها از شرایط برابری برخوردار باشند .
ارزانی با اشاره به وقایع 16 آذر دانشگاه شهید چمران اهواز ، تصریح کرد: وقتی برنامه ای در دانشگاه تدارک دیده می شود کمیته ی سه نفره ی هیئت نظارت در دانشگاه با صدور مجوز برگزاری آن برنامه ، باید امنیت آن را نیز تامین کنند .
وی افزود : ما امنیت سخنرانان 16 آذر دانشگاه را از زمانی که وارد اهواز شدند تا لحظه ی ورود به دانشگاه تامین کردیم و خود دانشگاه باید در خصوص اتفاقات پیش آمده پاسخگو باشد .
وی با اشاره به اینکه مجموعه ی نیروی انتظامی حق ورود به دانشگاه را ندارد، افزود:همیشه در دانشگاه مخالف و موافقت وجود داشته است ولی تا به حال با خشونت  مواجه نبودیم و حراست دانشگاه موظف است با افرادی که مخل برگزاری برنامه ی 16 آذر دانشگاه بودند برخورد کند .
ارزانی گفت: اگر این برنامه داخل شهر و خارج از فضای دانشگاه انجام می شد اجازه ی اختلال در برگزاری این مراسم را نمی دادم . 
وی در عین حال اضافه کرد: عاملان ایجاد تنش در دانشگاه شهید چمران اهواز هنوز به صورت قطعی شناسایی نشده اند ولی در صورت شناسایی حتما با آنها برخورد قضایی می شود و به دادسرای نظامی و دادستانی معرفی می شوند .
فرماندار اهواز با اظهار اینکه هر سخنرانی که توسط قانون ممنوع السخنرانی نباشد می تواند با امنیت کامل سخنرانی کند، بیان کرد: برای ما فرقی نمی کند که شخصیت های سیاسی از چه جناح و گروهی باشند وظیفه ی ما تامین امنیت است و اگر کسی بگوید که  فرمانداری سخنرانان را اسکورت می کند باید بگویم که بله ، این وظیفه ی ماست .
وی با تاکید بر اینکه وقتی نظام اسلامی به شخصیتی اجازه ی سخنرانی می دهد  ،هیچ گروهی نمی تواند این سخنرانی را بر هم بزند  ،گفت: ما تا به حال به تمام گروه های سیاسی و احزاب برای برگزاری همایش های سیاسی مجوز داده ایم و هیچ مصوبه ی رد شده ای نداشتیم .
ارزانی با اشاره به اینکه  برگزاری جلسات خانگی  انتخاباتی به گرم تر شدن فضای انتخابات کمک می کنند ، تصریح کرد: قانون جایی نگفته است که اگر کسی در خانه یک میتینگ انتخاباتی برگزار کرد  ،مرتکب جرم شده است .ولی ما در مجموعه ی فرمانداری با جلسات رسمی انتخاباتی برخورد می کنیم.
فرماندار اهواز امانت داری در رای مردم را از وظایف فرمانداری ها دانست و گفت:فرمانداری هیچ دخالتی در تصمیم و رای مردم ندارد و فقط مجری انتخابات می باشد و همواره اصل بی طرفی را حفظ می کند و سعی شده است تا افرادی در هیئت های اجرایی به کار گرفته شوند که کاملا بی طرف باشند .
ارزانی در عین حال از خبرنگاران خواست تا به عنوان نماینده  فرماندار از شعب اخذ رای بازدید کنند و به ارائه گزارش بپردازند، وی خاطر نشان کرد: چیدمان نیروهای شعب اخذ رای به گونه ای سامان دهی می شود که جلوی هر گونه سواستفاده گرفته شود.
وی با اظهار اینکه در صورت بروز اختلاف بین نماینده ی فرماندار و نماینده ی شورای نگهبان در شعب اخذ رای، قانون حکم خواهد کرد  ،گفت: در صورت بروز هر اختلافی نماینده ی قانونی فرماندار در شعبه ی مربوطه حضور خواهد یافت و مسئله رو مورد پیگیری و رسیدگی قرار می دهد .

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0