صفحه اصلیمفاخر شهنی

ارزانی بیرگانی: در انتخابات مردم تصمیم می گیرند نه دولتها

فرماندار اهواز در جمع خبرنگاران گفت: در حال  حاضر، فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی آغاز شده است و 30 نفر از روحانیون و اقشار مردمی به عنوان معتمدین به هی

به مناسبت هفته دفاع مقدس – به قلم آزاده و جانباز سر افراز حاج علی عسکر پروین
ارزانی بیرگانی:وضع خدمات تلفن و اینترنت اهواز قابل قبول نیست
ﺳﻮﮒ ﻧﺎﻣﻪ مرحوم ﻣﺤﻤﺪخان ﺑﻬﺎﺩﺭﯼ ﺩﺭ ﻏﻢ بیماری ﺣﺴﯿﻦ ﻧﺠﻔﯿﺎﻥ
زمان مطالعه: 4 دقیقه

فرماندار اهواز در جمع خبرنگاران گفت: در حال  حاضر، فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی آغاز شده است و 30 نفر از روحانیون و اقشار مردمی به عنوان معتمدین به هیئت نظارت معرفی شده اند که پس از تایید صلاحیت  کار خود را شروع می کنند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان اهواز؛ اسماعیل ارزانی بیرگانی صبح امروز در جمع نمایندگان رسانه های استان خوزستان با مهم دانستن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: این دو انتخابات از نیازهای امروز جامعه ی ما و بسیار خبرساز و حساس هستند .
فرماندار اهواز با اشاره به اینکه  خود کاندیداها یا نماینده ی قانونی آنها می تواند برای ثبت نام اقدام کند ، تصریح کرد: ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از26 آذرماه و ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه سال جاری آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت .
وی افزود: در حال  حاضر ، فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی آغاز شده است و 30 نفر از روحانیون و اقشار مردمی به عنوان معتمدین به هیئت نظارت معرفی شده اند که پس از تایید صلاحیت  کار خود را شروع می کنند .
ارزانی با اظهار اینکه زمان تبلیغات در این دو انتخابات با هم متفاوت است، اضافه کرد: زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری 14 روز است در حالی که کاندیداهای مجلس شورای اسلامی 7 روز را می توانند به تبلیغات بپردازند در عین حال تبلیغات برای هر دو انتخابات 24 ساعت قبل از شروع رای گیری پایان می پذیرد .
وی با اظهار اینکه انتخابات پنجمین دوره ی خبرگان رهبری و دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در اهواز به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 7 کلان شهر برای برگزاری انتخابات الکترونیک به صورت آزمایشی  در دستور کار وزارت کشور قرار دارند که اهواز نیز جزو این کلان شهرها می باشد .
فرماندار اهواز با اشاره به اینکه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای پیروزی در انتخابات با یک چهارم کل آرا را کسب کنند  ،افزود: اگر مجموع آرای داوطلبی به یک چهارم نرسد وارد مرحله ی دوم انتخابات خواهد شد .
وی در عین حال این قانون را مختص انتخابات مجلس خبرگان ندانست و گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هر کاندیدایی که بیشترین رای را کسب کرد ، به عنوان نماینده ی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزیده خواهد شد .
فرماندار اهواز فضای انتخاباتی کشور را بسیار متفاوت با 4 سال پیش عنوان کرد و گفت: فکر نمی کنم رد صلاحیت ها به صورت گسترده انجام شود .چون فضای سیاسی کشور تلطیف شده است  و شورای نگهبان نیز فضای سیاسی کشور را درک خواهد کرد .وی همچنین اظهار داشت که دراین انتخابات مردم هستند که تصمیم می گیرند دولت و مجلس چقدر باید با هم هماهنگ شوند .
وی با تاکید بر اینکه تمامی تلاش مجموعه ی فرماندای ایجاد امنیت و سلامت در انتخابات می باشد ، گفت: ما از تمامی ابزارها برای کاهش تنش و ایجاد آرامش استفاده می کنیم و سعی می کنیم تمامی کاندیداها از شرایط برابری برخوردار باشند .
ارزانی با اشاره به وقایع 16 آذر دانشگاه شهید چمران اهواز ، تصریح کرد: وقتی برنامه ای در دانشگاه تدارک دیده می شود کمیته ی سه نفره ی هیئت نظارت در دانشگاه با صدور مجوز برگزاری آن برنامه ، باید امنیت آن را نیز تامین کنند .
وی افزود : ما امنیت سخنرانان 16 آذر دانشگاه را از زمانی که وارد اهواز شدند تا لحظه ی ورود به دانشگاه تامین کردیم و خود دانشگاه باید در خصوص اتفاقات پیش آمده پاسخگو باشد .
وی با اشاره به اینکه مجموعه ی نیروی انتظامی حق ورود به دانشگاه را ندارد، افزود:همیشه در دانشگاه مخالف و موافقت وجود داشته است ولی تا به حال با خشونت  مواجه نبودیم و حراست دانشگاه موظف است با افرادی که مخل برگزاری برنامه ی 16 آذر دانشگاه بودند برخورد کند .
ارزانی گفت: اگر این برنامه داخل شهر و خارج از فضای دانشگاه انجام می شد اجازه ی اختلال در برگزاری این مراسم را نمی دادم . 
وی در عین حال اضافه کرد: عاملان ایجاد تنش در دانشگاه شهید چمران اهواز هنوز به صورت قطعی شناسایی نشده اند ولی در صورت شناسایی حتما با آنها برخورد قضایی می شود و به دادسرای نظامی و دادستانی معرفی می شوند .
فرماندار اهواز با اظهار اینکه هر سخنرانی که توسط قانون ممنوع السخنرانی نباشد می تواند با امنیت کامل سخنرانی کند، بیان کرد: برای ما فرقی نمی کند که شخصیت های سیاسی از چه جناح و گروهی باشند وظیفه ی ما تامین امنیت است و اگر کسی بگوید که  فرمانداری سخنرانان را اسکورت می کند باید بگویم که بله ، این وظیفه ی ماست .
وی با تاکید بر اینکه وقتی نظام اسلامی به شخصیتی اجازه ی سخنرانی می دهد  ،هیچ گروهی نمی تواند این سخنرانی را بر هم بزند  ،گفت: ما تا به حال به تمام گروه های سیاسی و احزاب برای برگزاری همایش های سیاسی مجوز داده ایم و هیچ مصوبه ی رد شده ای نداشتیم .
ارزانی با اشاره به اینکه  برگزاری جلسات خانگی  انتخاباتی به گرم تر شدن فضای انتخابات کمک می کنند ، تصریح کرد: قانون جایی نگفته است که اگر کسی در خانه یک میتینگ انتخاباتی برگزار کرد  ،مرتکب جرم شده است .ولی ما در مجموعه ی فرمانداری با جلسات رسمی انتخاباتی برخورد می کنیم.
فرماندار اهواز امانت داری در رای مردم را از وظایف فرمانداری ها دانست و گفت:فرمانداری هیچ دخالتی در تصمیم و رای مردم ندارد و فقط مجری انتخابات می باشد و همواره اصل بی طرفی را حفظ می کند و سعی شده است تا افرادی در هیئت های اجرایی به کار گرفته شوند که کاملا بی طرف باشند .
ارزانی در عین حال از خبرنگاران خواست تا به عنوان نماینده  فرماندار از شعب اخذ رای بازدید کنند و به ارائه گزارش بپردازند، وی خاطر نشان کرد: چیدمان نیروهای شعب اخذ رای به گونه ای سامان دهی می شود که جلوی هر گونه سواستفاده گرفته شود.
وی با اظهار اینکه در صورت بروز اختلاف بین نماینده ی فرماندار و نماینده ی شورای نگهبان در شعب اخذ رای، قانون حکم خواهد کرد  ،گفت: در صورت بروز هر اختلافی نماینده ی قانونی فرماندار در شعبه ی مربوطه حضور خواهد یافت و مسئله رو مورد پیگیری و رسیدگی قرار می دهد .

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0