صفحه اصلیهنرمندان شهنی

معرفی کتاب – من ساده ام :مژگان نجف پور

امروز قصد معرفی کتاب و به عبارتی دل نوشته های سرکار خانم مژگان نجف پور رو دارم. کتابی که از مطالعه اش لذت بردم. دل نوشته هایی که هر کدوم در جایگ

(سراب زندگی) – فریبرز ظاهری بیرگانی
تقدیم به مادران بختیاری – حسین شهنی
رگ منار – بهمن بهادری بیرگانی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروز قصد معرفی کتاب و به عبارتی دل نوشته های سرکار خانم مژگان نجف پور رو دارم.

کتابی که از مطالعه اش لذت بردم.

دل نوشته هایی که هر کدوم در جایگاه خودش قابل تامل , تاملی از این جهت که نگارنده این کتاب هر آن چیزی رو از زندگی و احساسش برداشت میکرده رو به رشته تحریر درآورده.

مختصری از اطلاعات کتاب رو در اختیار شما قرار میدم برای آگاهی:

سرشناسه: نجف پور ,مژگان 1355

عنوان و نام پدید آور:من ساده ام 

مشخصات نشر:اهواز – خارپشت 1392

شابک: 8-3-93719-600-978

man sadeam

این کتاب با مقدمه ای زیبا نگاشته شده:

تقدیم به بهترین برادر دنیا کوروش که عشق به زندگی و به انسان ها را در رگ هایم جاری ساخت و به همسرم که همراه و همگام و هم نفس و مشوق بزرگ من است.

این کتاب در بیست و پنج فصل تنظیم گردیده به شرح زیر:

مقدمه -شروعی تازه – نگاه زیبا – آرزوهای کودکی – بنفش تیره – بی پیناه – باران مهر – کودکی – به همین سادگی – آغوش پدر – آشیانه های لرزان – نهال بی سایه – بازی تنیس – قربانی – دنیای ماشینی – تامل – مهر پنهان -وعده های پوشالی – دوش آب سرد – هوای تازه – عشق های گمشده – خندیدن ممنوع – دستان خالی – فراموش شده ها -مرز – وقت رفتن 

نگارنده در این کتاب سعی بر نوشتن دل نوشته ها و برداشت های خود از زندگی و فلسفه و معنا داشته .عواملی که باعث پذیرش و درک زندگی به گونه ای بهتر میباشد کما اینکه در گوشه ای کتاب اینگونه به این موضوع اشاره دارند:

این ها داستان نیستند , شعر نیستند , قصه و رمان نیستند.

این ها درد ها , شنیده ها , دیده ها , شادیها و رازهای شبانه زنی هستند که دلش میخواست برای همگان بگوید , تا همگان بدانند زندگی حتی با وجود همهی غصه ها و دردها و مساله های ریز و درشتش ساده تر و زیباتر میشود اگر خوب ببینیم و به یاری هم بشتابیم و همدیگر را تنها رها نکنیم.

این کتاب رو بطور کامل مطالعه کردم و مطالعه اش رو به همه عزیزان و مشتافانی که قصد فاصله گرفتن از دنیا برای ساعاتی هستند رو  توصیه میکنم.

نگارنده سعی کرده از عمق احساسش و برداشت هاش و همه عوامل تاثیر گذار و سرنوشت ساز زندگی به نوعی در کتابش گریز بزنه.

احساساتی چون دوست داشتن – خشم – محبت – عشق به خانواده – عشق به داشته ها و هر آن چیزی که یک انسان را با الفبای محبت و عشق آموخته میکنه.

از این به بعد سعی بر این دارم هر بار فصل های این کتاب رو در اختیار علاقمندان قرار بدم.

نشر از پایگاه اطلاع رسانی شهنی

www.shehni.ir

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0