صفحه اصلیخاطرات

در آستانه اولین سالگرد درگذشت مرحوم شاپور احمدی

در آستانه اولین سالگرد درگذشت پیشکسوت فوتبال خوزستان، مردی از دیار شیران زاگرس نشین در آستانه اولین سالگرد درگذشت   در آستانه اولین سالگرد درگذ

“سفر به سرزمین پدری” – بانو سودابه شهنی
توبزون ………… ودره جن دینه-علی عظیمی کیا
سوگ پدر – اردشیر ظاهری بیرگانی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در آستانه اولین سالگرد درگذشت پیشکسوت فوتبال خوزستان، مردی از دیار شیران زاگرس نشین در آستانه اولین سالگرد درگذشت

 

در آستانه اولین سالگرد درگذشت پیشکسوت فوتبال خوزستان، مردی از دیار شیران  زاگرس نشین بر آن شدیم تا گوشه ای از زندگی آن عزیز را به رشته تحریر درآوریم :

“شاپور احمدی” در تاریخ ۲۸ اسفند ماه و در حالی که بعنوان مسافر یکی از خودورهای سواری مسافربری از اهواز عازم مسجدسلیمان بود، به علت حادثه رانندگی و مجهز نبودن خودرو مذکور به کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب، دچار سانحه شده و در بیمارستان گلستان اهواز بستری گردید اما متاسفانه به دلیل عدم انجام وظیفه بموقع نیروی انتظامی و بیمارستان در اطلاع رسانی به خانواده و همچنین عدم رسیدگی به موقع از سوی تیم اورژانس و کادر بیمارستانی و نیز نبودن داروی کاهنده خونریزی که جزء ضروریترین داروهای ترالی اورژانس در بخش ICU هست، درحالیکه ازکما خارج شده و هوشیاری بالای 10 داشتند، شش روز بعد در تاریخ ۴ فروردین 1393 بدلیل ایست قلبی ناشی از آمبولی که آنهم نتیجه بی دقتی و عدم انجام اعمال جراحی ارتوپدی در زمان مقرر بود، در بیمارستان گلستان بدرود حیات گفت.

زنده یاد “شاپور احمدی” در سال ۱۳۳۶ خورشیدی در نفتون مسجدسلیمان متولد شد.

مرحوم شاپور احمدی از ورزشکاران پیشکسوت بختیاری در استان خوزستان و دروازه بان اسبق تیم فوتبال نفتون مسجدسلیمان بود. وی همچنین به پرورش یک نسل از فوتبالیست ها و دروازه بانان پرداخت که از جمله شاگردان وی می توان به “بهزاد شهنی غلامپور” (دروازه بان سابق تیم ملی)، کاووس عالیپور، مسعود مرادی و تعدادی از بازیکنان دیگر اشاره کرد. وی اولین مربی بهزاد غلامپور بوده است.
در سالهای پیش از انقلاب از نیروهای فعال و مبارز انقلابی بود و در مبارزات منتهی به پیروزی انتقلاب، در شهر مسجدسلیمان دوشادوش سایر همرزمان مبارزش فعالیتی چشمگیر داشت.

همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از فعالان سیاسی و اجتماعی این شهر بود

پس از پیروزی انقلاب مدتی در دادگاه انقلاب و در رکاب جناب پورمحمدی در خدمت آرمانهای انقلاب بود. سپس با حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل و در دفاع مقدس، وظیفه دینی و میهنی خود را در دفاع از اسلام و ایران به انجام رساند.

زنده یاد “شاپور احمدی” در عرصه های مختلف به زادگاهش مسجدسلیمان، منطقه بختیاری و استان خوزستان خدمت نمود و مسولیتهای متعددی را در سه دهه گذشته به عهده داشت.

وی از سال ۱۳۶۰  تا ۱۳۶۲  به مدت دو سال در آموزش و پرورش مسجدسلیمان به عنوان معلم پرورشی به فعالیت پرداخت.

سپس از سال ۱۳۶۲  در شبکه بهداشت شهرستان مسجدسلیمان در واحد مبارزه با مالاریا، مشغول به خدمت شد و در راستای تحقق هدف ریشه کنی مالاریا در مناطق صعب العبور عشایری خدمات ارزنده را به جامعه بختیاری ارائه داد.

بعد از آن، به عنوان کارشناس دارویی بیمارستان ۲۲ بهمن انجام وظیفه نمود و پس از مدتی بعنوان کارشناس دارویی در موسسه جهاد دانشگاهی مشغول بکار شده و پس از اندکی مدیریت داروخانه شبانه روزی ۱۳ آبان ( وابسته به جهاد دانشگاهی استان) را عهده دار شد.

وی همچنین به عنوان مسئول آموزش دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزیده شد و در این عرصه نیز خدمات ارزنده ای را به جامعه علمی بختیاری و استان خوزستان ارائه نمود. وی در هنگام حادثه منجر به فوت نیز در همین مسئولیت در حال خدمت به جامعه علمی بود.

 در این رابطه جمعی از پیشکسوتان ورزش و جامعه فرهنگی مناطق بتیاری نشین  طی اطلا عیه ای را این ضایعه را به خانواده متو فی و جامعه ورزش خوزستان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم طلب غفران الهی نمودند.

به مناسبت اولین سالگرد درگذشت این اسوه اخلاق و جوانمردی، زنده یاد شاپور احمدی مراسمی در روز پنجشنبه 21 اسفند ماه 1393  در شهرستان مسجدسلیمان مسجد امام حسین (ع) محله نفتون از ساعت 13 لغایت 15 برگزار بوده و شرکت کنندگان در مراسم،از ساعت 15.30 تا 17  نیز بر آرامگاه وی در قبرستان  فامیلی تل بزان گردهم خواهند آمد.

                                   روحش قرین آرامش و یادش همیشه گرامی باد.

unnamed (1) unnamed_001

نظرات

وردپرس: 0
دیسکاس: 0